Still deg selv følgende spørsmål.
For styret:
- Er det vanskelig for styret å nå ut til beboerne?
- Er informasjon lett tilgjengelig for alle beboere?
- Er alle beboerne klar over når neste dugnad avholdes?
- Har styret et godt verktøy for å administrere oversikten over beboerne?
- Hvem eier garasje og hvem står på vaskelisten?
- Må styret ofte svare på de samme spørsmålene flere ganger til forskjellige beboere?
For beboerne:
- Vet du hvor du får tak i informasjon fra styret?
- Savner du et sted du kan uformelt spørre styret om råd, eller finne ut hva styret har svart andre beboere?
- Ønsker du en kalender som viser hva som skjer i borettslaget, gjerne en du kan importere til din private kalender?
- Ønsker du å motta nabovarsel på epost når naboen skal ha fest?
- Ønsker du å selge den gamle sykkelen din, og gjerne til en nabo?
I så fall trenger dere en nettside, og du har kommet til rett sted!
I tillegg er en elegant nettside et viktig utstillingsvindu - kanskje spesielt for potensielle nye beboere. En innbydende nettside gir et godt førsteinntrykk, og skaper et bilde av et velfungerende og oppegående borettslag/sameie.